מובייל

בחירת המיטה הראשונה של ילדכם

בחירת המיטה הראשונה של ילדכם היא תקופה מרגשת הן להורים והן לילדים. עם זאת, יש הרבה דברים שכדאי לקחת בחשבון. ריכזנו את במדריך המקיף הזה את המענה לשאלות הנפוצות ביותר שיש להורים, כדי לעזור להם לקבל החלטה מושכלת ולבחור את המיטה המתאימה לילדם.

באיזה גיל עליי להעביר את הילד שלי למיטה מתאימה?

זו שאלה שהורים רבים מוצאים את עצמם שואלים. התשובה, לעומת זאת, לא כל כך פשוטה. כל ילד מתפתח בקצב שלו, פיזית ורגשית. חלק מהילדים עשויים להיות מוכנים לעבור למיטה כבר בגיל 18 חודשים, בעוד שאחרים עשויים שלא להיות מוכנים עד גיל 3 או 4. אם אינכם בטוחים אם הילד שלכם מוכן, הנה כמה דברים שאתם יכול לשים לב אליהם:

– האם הילד שלכם מנסה לטפס מהמיטה שלו?

– האם לילד שלכם יש לילות חסרי מנוחה והם מתעוררים לעתים קרובות?

– האם הם נראים גדולים מדי עבור מיטת התינוק שלהם?

אם אתם עונים בחיוב לכל שאלה, אז אולי הגיע הזמן להתחיל לחשוב על העברה למיטה.

איזה סוג מיטה עלי לבחור?

ישנם כמה סוגים שונים של מיטות שתוכלו לבחור עבור ילדכם. האפשרויות הפופולריות ביותר הן:

– מיטת תינוק: מיטת תינוק היא מיטה שניתן להפוך מעריסה למיטה, מה שאומר שהיא תחזיק מעמד זמן רב יותר ותספק יותר תמורה לכסף.

– מיטת פעוטות: מיטת פעוטות היא מיטה קטנה יותר המיועדת במיוחד לפעוטות. לעתים קרובות מדובר במיטות אשר יותר קרובות לקרקע מאשר מיטות רגילות, מה שיכול לגרום להרגשת ביטחון עבור הפעוטות.

– מיטת יחיד: מיטת יחיד היא בגודל הבא לאחר ממיטת פעוטות ומתאימה לילדים בגילאי 3 ולמעלה.

מיטה וחצי לילדים: מיטה מסוג זה מתאימה לילדים מעל גיל 3 שנים וניתנת להפיכה בקלות לשתי מיטות נפרדות.

– מיטת קומותיים: מיטת קומותיים היא אופציה מצוינת אם יש לכם יותר מילד אחד, מכיוון שהיא מספקת שתי מיטות באחת. מיטות קומותיים יכולות להיות גם כיף גדול לילדים!

בחירת מיטה בטוחה

לא משנה עד כמה ילדכם מוכן לעבור למיטה מתאימה, או איזה סוג מיטה תבחרו, חשוב לוודא שיש לכם אמצעי בטיחות כדי למנוע פציעות כלשהן. להלן מספר גורמים נוספים שיש לקחת בחשבון כדי להבטיח שילדכם יישאר בטוח במיטה החדשה שלו:

מעקות בטיחות

מעקות בטיחות חשובים למניעת נפילות של ילדכם מהמיטה. חפשו מעקות בטיחות שעשויים מחומרים חזקים ועמידים, כמו פלדה או עץ. בדרך כלל מיטה לילדים מגיעה עם מעקות בטיחות לכן אין צורך לקנות מעקות בטיחות בנוסף.

מעקה מרופד

מעקה מרופד הוא בעצם חתיכת בד מרופדות שניתן למקם סביב קצה המיטה כדי לספק הגנה נוספת. המעקה שימושי במיוחד אם ילדכם עובר מעריסה למיטה, מכיוון שהם יעזרו למנוע מהם לפגוע במסגרת המיטה.

מִזרָן

חשוב לבחור מזרון קשיח ומתאים היטב למסגרת המיטה. מזרון רך עשוי להיות נוח יותר, אך הוא עלול להגביר את הסיכון לחנק. הקיפדו למדוד את מסגרת המיטה לפני שאתם קונה מזרון, כדי להבטיח שאתם מקבלים את המידה הנכונה.

מצעים

כשזה מגיע למצעים, פחות זה יותר. השתמשו רק בסדינים קלים ושמיכות כדי למנוע סכנת חנק. כמו כן, מומלץ להסתיר מצעים רופפים כדי שלא יסתבכו סביב ילדכם במהלך הלילה.

מיקום המיטה

כאשר אתם ממקמים את המיטה לראשונה, הקפידו למקם אותה הרחק מכל חלונות או דלתות. זה יעזור למנוע מהילד שלכם לטפס החוצה ולפצוע את עצמו. כדאי גם להימנע מהנחת המיטה באזור תנועה רב, כמו הסלון, כדי למזער את הסיכון לתאונות.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter

מאמרים נוספים

X