מובייל

איך לגרום לחדר ילדים קטן להראות גדול יותר

עיצוב חדר הילדים שלכם צריך להיות אחד החלקים היצירתיים והמהנים ביותר בעיצוב מחדש של פנים הבית שלכם. למרבה הצער, הורים רבים מוצאים את הכיף שלהם מקולקל אם החלל נוטה להיות קטן.

אם חדר השינה של ילדכם מוקצה לחלל קטן למדי, אין צורך להרגיש מיואשים כי יש עדיין הרבה פעולות שתוכלו לעשות כדי לגרום לחדר של ילדכם להרגיש שהוא הרבה יותר מרווח מאשר במציאות.

צבעי קיר קלים יותר

ההיבט הראשון בו נתמודד הוא צבע הקיר כי זה יכול ליצור או לשבור את כל האווירה של החדר. אתם רוצים להימנע משימוש בצבעים כהים בכל מחיר מכיוון שהם יגרמו לחדר להרגיש קטן, צפוף ולמען האמת מדכא.

אתם רוצים שהחדר של ילדכם יהיה מקום מהנה עבורם להיות בו אז הקפידו להתרחק מצבעים כמו נייבי, שחור או כל גוון כהה מאוד אחר. במקום זאת, בחרו בצבעים בהירים יותר כמו לבן, שמנת, תכלת וגווני פסטל. צבעים אלו יגרמו לחדר הילדים להרגיש רענן, אוורירי ומרווח הרבה יותר ממה שהוא בפועל.

קל ומואר

כדי לגרום לחדר ילדכם להרגיש גדול עוד יותר, עליכם למלא אותו בכמה שיותר אור. אור טבעי הוא אידיאלי, כמובן, אבל אם זה לא אופציה בחדר של הילד שלכם אז אתם יכולים להתמקד בתאורה מלאכותית.

כלל האצבע, שיהיה מקור אור בכל פינה בחדר ואם אפשר, שהאור יופנה לכיוון התקרה כדי שיוכל להקפיץ ולהאיר את החלל כולו.

שימוש במראות

דרך נוספת לגרום לחדר להיראות בהיר ואוורירי יותר היא באמצעות מראות. מראות מחזירות אור ולכן הצבתן מול החלון או המיטה וחצי של הילד יעזור מאוד להאיר את החדר. רק ודאו שהמראה גדולה מספיק כדי שתוכל לעשות הבדל הניכר בבהירות החדר.

תשומת הלב לתקרה

טכניקה נוספת כדי לגרום לחדר ילדים להיראות גדול יותר היא למשוך את תשומת הלב כלפי מעלה – לכיוון התקרה.

תוכלו לעשות זאת על ידי צביעת התקרה בצבע נועז או על ידי תליית נורות מגניבות או נברשות מהתקרה.

אתם רוצים שהתקרה תהיה מושכת את העין בחדר כך שהילד שלכם והאורחים שלהם יביטו למעלה ויתמקדו באזור הזה במקום בכמה החדר באמת קטן.

ריהוט רב תכליתי

זה שהחדר קטן לא אומר שכדאי להימנע מלהיות בו רהיטים. למעשה, אתם רוצים לקבל חלקים שהם גם פונקציונליים וגם מסוגננים כך שהם יכולים לשרת מספר מטרות.

לדוגמה, במקום מיטות נוער, תוכלו לבחור במיטות מרפי או מיטות יום. סוגים אלו של מיטות ניתנות לקיפול בקלות במהלך היום כך שלילדכם יהיה יותר מקום לשחק. אתם יכולים גם לשקול לקנות מיטה עם מגירות אחסון מתחת על מנת לנצל את החלל עד הסוף עבור אחסון צעצועים, בגדים או המצעים הנוספים של ילדכם.

בחרו נכון

כאשר מדובר במדפים ושטח אחסון או עיצוב בסיסי, הימנעו לבחור פריטים מגושמים שתופסים מקום. במקום זאת, חפשו מדפים צמודי קיר או מדפים צפים. מדפים אלו יתפסו הרבה פחות מקום והם גם יתנו אשליה של חדר גדול יותר מכיוון שהם לא תופסים שטח רצפה.

ריהוט שקוף

דרך מצוינת נוספת לחסוך במקום היא באמצעות ריהוט שקוף. לדוגמה, במקום ארון רגיל או ארגז צעצועים, אתם יכול ללכת על אקריליק שקוף. בדרך זו, ילדכם יכולים לראות את כל מה שמאוחסן בפנים והם לא יצטרכו לעבור את הטרחה של פתיחת מספר דלתות או מגירות כדי למצוא את מבוקשתם.

סיכום

אלו הן רק כמה מהדרכים הרבות שבהן תוכלו לגרום לחדר ילדים קטן להיראות גדול יותר. רק זכרו לשמור על דברים קלים, בהירים ואווריריים ולהתמקד בפונקציונליות על פני סגנון. עם העצות האלו, אתם אמורים להיות מסוגלים ליצור מרחב נהדר עבור ילדכם שהוא יאהב לבלות בו.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter

מאמרים נוספים

X